lauantai 30. tammikuuta 2010

Perillä ollaan

No niin, nyt olen saanut tavarat tänne asuntolaan, ja nettinkin pääsin, täällä on langaton netti, mutta huoneessa yhteys on melko huono. Asun neljännessä kerroksessa, kämppikseni Hector on ihan mukavan oloinen. Opiskelee "electrical engineeringiä", oliskohan se lähellä tietotekniikkaa. Huone on aika askeettinen siihen verrattuna mihin on tottunut, mutta kai sillä toimeen tulee. Se käsittää sängyn, vaatekaapin, yöpöytä ja pieni kylppäri, jossa suihku ja wc. Ihan siistissä kunnossa oli. Tässä oon jutellu neljän muun opiskelijan kanssa, ihan ok porukalta vaikuttaa. Sellaista kuuluu tänne, pitää varmaan lähteä hankkimaan nyt peittoa ja tyynyä, kun sellaisia ei vielä huoneessa ollut :)
-> Ja peittoa ja tyynyä ei sitten löytynytkään, täytyy maanantaina sit käydä el corte ingles-tavaratalossa.
Olen koko asuntolan vanhimpia, kämppis on 18, ja keski-ikä siinä 20 tienoilla. Yllättävän hyvin olen espanjalla pärjännyt, kaikkea en ymmärrä, mutta minua on ymmärretty kohtuullisesti. Englantia puhuu parhaiten asuntolan talonmies, hyvä niin. Muuten suomen peruskoulun ala-asteen englannilla pärjää erittäin hyvin. Muut opiskelijat olivat tyytyväisiä, kun asuntolaan tuli heidän mittakaavallaan lähes täydellistä englantia puhuva :) Vaikka hyvin ylioppilaskirjoituksissa suoriuduinkin, niin en minä nyt niin hyvin sitä oikeasti puhu!
Kaupungilla on todella paljon porukkaa verrattuna jyväskylään. Ihmiset ovatkin kotonaan vain nukkumassa, muuten puistoissa, aukioilla jne.. Äskenkin vanha mies oli kadun kulmassa soittamassa ajanvietteekseen kitaraa, leipä ja viinipullo mukanaan.. leppoisaa tuo elämä täällä päin. Huomenna suuntaan sitten golfkentälle. Adíos!

1 kommentti:

  1. Terveiset Torolle paksunevien lumihankkien keskeltä Espoosta ! Hieno homma, että matka sujui ja tavarat kulki mukana samaa tahtia. Pussilakana osoittautui sitten nappihankinnnaksi jo alkumetreillä

    VastaaPoista